Zaměstnavatel je povinen vyhledávat a hodnotit rizika, přijímat opatření k jejich odstranění.
Citace dle ust. § 102 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších
předpisů:
„Zaměstnavatel je povinen vytvářet bezpečné a zdraví neohrožující pracovní prostředí a
pracovní podmínky vhodnou organizací bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a přijímáním
opatření k předcházení rizikům“.
„Prevencí rizik se rozumí všechna opatření vyplývající z právních a ostatních předpisů k
zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a z opatření zaměstnavatele, která mají
za cíl předcházet rizikům, odstraňovat je nebo minimalizovat jejích působení tak, aby
zdraví a život zaměstnanců nebyl ohrožen“.
Zaměstnavatel je povinen provádět úkoly v prevenci rizik odborně způsobilým zaměstnancem nebo pomocí jiné odborně způsobilé osoby (externisty).
Legislativou není striktně určena metoda stanovení rizik – naše společnost provádí hodnocení pomoci bodování.
Rizika identifikovaná naší metodou zapracováváme přímo do předpisů MPBP (místní provozní
bezpečnostní předpisy) a prokazatelně seznamujeme zaměstnance s těmito předpisy.
Provádíme nejen vyhledávání a analýzu rizik, ale současně podáváme i návrhy na jejich
odstranění či minimalizaci, pravidelně rizika přehodnucejeme.